Structuur

Vandaag met mijn begeleidster de administratie van de kinderen aangepakt. Alle papieren in een doos is blijkbaar geen nette administratie.

Dus vorige keer al alle papieren verzameld…. Uit de werkkamer, die lagen netjes in een doos… De gang, op een stapel…. De hal, in bakjes…. De kast, bovenop gestapeld… Bovenop de afwasmachine…

Daarna alles uitsplitsen voor drie kinderen.

En vandaag: alles op volgorde in de mappen, waarvan het eindelijk was gelukt om er voor donderdag aan te denken dat ik ze nog moest kopen.

Gelukkig was er genoeg koffie…. Begeleidster heeft meegeholpen tot 11 elf uur, en eindelijk om half drie was alles klaar.

Al vond ik het wel gek dat ik een heel dossier en behoorlijk wat verslagen miste van Dochterlief 1. Waar had ik die nou gelaten. Met al dat opruimen en structureren in huis, wat ik samen met begeleidster doe, weet ik niet altijd meer waar ik dingen gelaten heb…

Dus alle kasten nog een keer na lopen en jawel na een kwartier zoeken kwam ik nog het één en ander tegen in de nieuwe kast. Oh ja, in verband met manliefs verjaardagsbezoek had ik het nisje leeggeruimd en alles in dat kastje geduwd… Als je het niet ziet is het geen rommel… Toch?

Eigenlijk vind ik het heerlijk om alles netjes gesorteerd en wel te zien, maar toch lukte dat nooit, niet weten waar je moet beginnen, dan ben ik dus in mijn hoofd vreselijk druk bezig om na te denken over wat een goede strategie is.

Hoever moet je dingen uitsplitsen, moet ik alles van Kentalis bij elkaar in een map doen van alledrie de kinderen of per kind?
Sorteer je van oudste naar nieuwste of andersom, of hoe belangrijk een document is?
Verslagen van instanties waar je niks meer mee te maken hebt wel of niet bewaren en zo ja waar komt dat dan in de map?
Handelingsplannen van school, bewaar je alles per trimester of splits je de didactische handelingsplannen, de logopedie handelingsplannen en de communicatieve vaardigheden handelingsplannen op?

Enfin dit gaat dan nog wel even door, hierdoor lukt het vaak niet om te starten omdat ik het overzicht niet heb en geen duidelijkheid over hoe het eindresultaat er uit moet gaan zien.

Gelukkig heb ik sinds dit jaar een begeleidster die mij hier prima in kan helpen door structuur aan te brengen in mijn denken en langzaam krijg ik meer ruimte in mijn huis en in mijn hoofd.

Realiteit
Om een idee te geven over hoeveel papieren we het hebben.

IMG_1474.JPG

IMG_1476.JPG

De blauwe mappen zijn van zoonlief, bijna een centimeter per jaar. De zwarte mappen van Dochterlief 1 en 2.
En even voor de duidelijkheid, dit zijn alleen papieren van school, Kentalis en CIZ/bureau jeugdzorg.

De verzameling papieren van het zorgkantoor, de SVB en handelingsplannen van de begeleiding, zorgovereenkomsten en urenstaten van begeleiders zitten hier dus niet bij. Voor het visuele plaatje, kijk nog maar een keer naar de blauwe mappen….

En dan keer 3…

Over Marleen

Ass, adhd, add, Tos (taal ontwikkelings stoornis), dyslexie en Gilles de la Tourette spelen een belangrijke rol in mijn gezin. In 'een kijkje achter de voordeur' kun je lezen hoe ons dagelijkse leven verloopt. Mijn gezin bestaat uit: Ikke, Marleen (1974) Manlief (1969) Zoonlief (2000) Dochterlief 1 (2001) Dochterlief 2 (2004) En niet te vergeten hond 1 (2012) en hond 2 (2014)
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s